henbacka

Alla inlägg den 30 november 2015

Av henbacka - 30 november 2015 02:16

Hej!


Då har även den sista söndagen i november passerat. Har ni gjort något trevligt tro? Någon skylt-söndag eller någon nära och kära ni besökt?

Jag själv har bara varit hemma och fixat och grejat...i vanlig ordning. Inte mig emot faktiskt, ty jag är en "inne-katt" liksom :-)

Finns alltid något att göra här hemma, när skrot-ryggen tillåter. Handdisk som ska diskas, diskmaskin ska plockas i och ur, blommor ska vattnas, bord som ska torkas, grejer som ska plockas undan, mat som ska lagas, hamstrar som ska matas etc.

-Ja...sådant som man alltid har på agendan. Det blir ju aldrig långtråkigt med en massa dötid över. Även om det finns mycket roligare saker att göra, så är man i alla fall inte sysslolös när man är hemma :-)


William däremot har varit både på bio med en kompis och på sin karateträning idag, så han har minsann varit utanför dörren idag och det är ju så det ska vara när man är barn.


Ante har satt upp vägghyllor i Williams lekrum på nedervåningen och röjt upp där lite. Det blev ju så otroligt mycket saker där nere i lekrummet, när vi målade om och rensade upp i Williams sovrum uppe.

Vi tog bort allt utom sängen i hans sovrum och köpte nytt. Allt det gamla hamnade hastigt och lustigt i hans lekrum nere. Ni kan ju tänka er vilken röra det blev, då lekrummet redan var fullt...hehe!


I den nya smala bokhyllan i Willemannes sovrum uppe, har jag idag placerat några av sakerna han hade. Sparsamt har jag fyllt den, men det lär ju sluta med att den är överfull snart...om några dagar :-)

Tänk om detta rum alltid kunde ha så här lite grejor:

 

...tänk vad lättstädat det skulle få vara!


Däremot lekrummet nere, där i stort sett alla leksaker är just nu. Har Ante som sagt satt upp vägghyllor idag och fyllt med saker:

 

Hehe...snart ser det ut som ett varu-lager med leksaker  

Där blir det nog inte lika lättstädat...eller vad tror ni?


När jag var liten så delade jag rum med min lillebror, så jag hade aldrig eget rum. William däremot har två rum istället...

-sicket lyx!  


Angående min lillebror: Han skulle ha fyllt 40 år idag, den 30:e november.

Jag saknar honom oändligt mycket! Tänker på honom varje dag. Oftast är det glada minnen jag tänker på...men november frambringar sorgliga minnen. -Fy, för november månad! Den är så otroligt jobbig!!!

...December är nära nu, som tur är!

Här är min fina lillebror Robert:

 

Grattis på födelsedagen bästa och finaste brorsan...var du än nu är!  


_____



Vi har fortfarande inte fått någon snö som stannat kvar på marken här i Sundsvall. Det har varit plusgrader ute nu i flera dagar. Tänk om det inte kommer någon snö till jul? En vit jul vill man ju ha, även fast jag inte är så förtjust i snön annars.

Måtte den komma snart! Det blir ju så mycket ljusare och vackrare med vitt på marken och allt blir då så psykiskt mycket lättare.


...kanske den kommer till veckan? Hoppas hoppas!


Kramar!

__________

______

_





Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards