henbacka

Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Sköna söndag..."vilo-dag" -Pyttsan! :-)

Av henbacka - 22 november 2015 13:31

Hola amigos!


Då var målandet av willemannes lilla sovrum igång.

Ante började lite smått igår kväll och fortsätter idag direkt efter frukost:

 

Som vanligt gör han grimaser när jag ska fota...då han inte gillar att jag fotar i tid och otid :-)


Sedan ska det inhandlas skrivbord och hyllor, som passar in i detta minimala sovrum på ca 9 kvm.

William har just detta lilla rum som sovrum, för att det ligger alldeles intill vårt sovrum. Han har ett stort lekrum för alla sina saker på nedervåningen.

Det är inte alls lätt att hitta en möblering som passar på sådan liten yta som 9 kvm.

Det får bli säng, skrivbord, lådhurts och liten bokhylla.

Funderade på detta skrivbord på Ikea:

 

eller det kanske blir bättre i helvitt?

 

...och liten lådhurts:

 

Sedan får vi se om det får plats med någon liten Billy-bokhylla?


Ja rummet blir nog mycket bättre än det var innan i alla fall!


Nä, inte har jag tid att sitta här och spekulera inte, ty nu ska jag köra igång en tvättmaskin här!

Ha en toppenfin kommande vecka!
_________________________

_________________

____


 
 
TantGlad

TantGlad

22 november 2015 19:28

Men vilken lycklig grabb. Han får det fint till jul nu. Kul att fixa, och det finns mycke fint på Ikea till bra priser.

Tyckte mig se dig på Haga konsum för ett tag sedan. Två veckor sedan sådär.
Nån var väldigt lik dig iallafall.
Har ju bara sett dig i bloggen och har bara det att gå efter.

Svar: tack snälla för titten hos mig.
Jag har inte sett nåt meddelande på fb från dig.
Har du skrivet på rätt namn?
Anne-christine Engström bergeforsen.

Du kan söka vänförfrågan om du vill?

Har tjuvstartat lite med advent i dag. Såå mysigt det blir. En härlig tid är julen. Sen kan det få bli sommar haha.

Varm stor kram till dig.

http://tantglad.bloggo.nu

henbacka

23 november 2015 11:22

Åh vad härligt att du nu redan börjat med advent! Lika bra när det är sådan kort tid ändå, då blir ju advent längre *tummen upp* :-)
Ja William blir nog nöjd när det är klart. Innan var det grönt med blå bil-bård och ett rörigt ihop-plock av möblemang, som inte matchade. Det går ju liksom inte ha så i ett så litet rum som på 9 kvm liksom....måste planeras! :-)
Jag skrev till dig Anne-Christine Engström den 20e augusti och det var ett meddelande. Jag skulle kunna tro att det det ligger i skräpposten eller "annat", då vi inte är vänner på facebook?
Det går inte lägga till dig som vän där. Du kanske har tagit bort det alternativet?
Lägg till mig som vän istället. Gina Maria Henriksson :-)

Jag var inte på Konsum i Haga för 2 veckor sedan. Tror faktiskt aldrig att jag har varit in där? Jag har hört att jag har dubbelgångare här i stan. Stackars människa som är lik mig!!! :-)

Stor varm kram tillbax!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards