henbacka

Alla inlägg den 20 augusti 2015

Av henbacka - 20 augusti 2015 21:22

Hola!


Idag har det varit strålande väder, så himla gött!

Just nu så här strax efter nio på kvällen, har vi 15.5 plusgrader ute, så det är svalare än under dagen, men fortfarande rätt skönt.

Min vy från ballis just nu:

 

Man ser belysningen från Bergsåkers travbana i bakgrunden på bilden längst ned till höger här ovan...så ikväll är det travkväll där.

Tänka sig att jag inte har varit på travet någon gång sedan jag fyttade hit för över sju år sedan?   

Jag var väl ingen trav-fantast innan heller...hehe! Har bara varit på travet en gång i hela mitt liv och det var innan vi flyttade hit. Kanske man borde gå på travet någon kväll här i höst...kanske man vinner lite slantar då?


Nu är sommarlovet slut för William och idag började han i tvåan...storkillen!

Han var glad och nöjd med skoldagen. Det var väl mjukstart idag. De fick till och med glass idag på skolan :-)


Själv har jag bara poat på här hemma. Jag har planerat för packning redan, trots att det är 3 dagar kvar till avresan till Kreta.

Känns bra att se över allt i tid, ifall det är något man behöver köpa innan. Nu verkar dock allt vara i sin ordning och det är inget mer jag behöver köpa eller fixa.

 

Pass-väskan är packad med pass och biljett, mediciner är ordnat, pengar är växlade, necessären är fylld och rena kläder är klara...OCH...jag fick den månatliga veckan idag, så jag slipper den värsta biten av den där på Kreta... Sån TUR!!!


Men då så! Jag kommer nog inte blogga något mer innan resan, så jag får passa på att önska er alla ett skönt avslut på augusti månad. Skulle visst bli fint väder hela nästa vecka här hemma, enligt SMHI. Hoppas de har rätt!

Må Gott Alles!
________
____
_  

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards