henbacka

Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av henbacka - 18 augusti 2015 11:07

Nu har det hunnit bli mitten på augusti och de senaste dagarna har varit soliga och varma. Helt underbara dagar! Sommaren kom verkligen sent detta år! Dock är nätterna jättekalla, kring 10 plusgrader har vi haft då.


Det vi har hunnit med sedan jag bloggade sist är bad i Hulisjön (I torsdags eftermiddag):

 

Middag och lek hos min mor och hennes man i Ängom (I lördags):

   

Det går undan med utbyggnaden där!

William och Ante tog en tur där i krokarna med mopeden.

   

Som vanligt, så åkte man därifrån sent på kvällen med magarna proppfulla :-)


Igår tog vi en cykeltur här i Österro/Bergsåker och stannade till vid Bergsåkers forna badplats, där vi vadade omkring. Stannade även till vid den bästa lekparken, enligt William här i området:

Till kvällsfika igår blev det krusbärskräm, som vi plockade och gjorde själva:

 

Till krämen, serverades mandelbeskvier och gräddmjölk.

Kanske inte så nyttigt, men JÄTTE-GOTT!    


____________


Nu är det bara 5 dagar kvar till min mor och jag åker till Kreta. Ska bli så skönt med en vecka i Rethymnon, med all-inkcusive! Att bara vara och ha allt serverat!

Jag måste vara jättestressad inombords, kanske res-feber?...för jag har fått munsår nu och det brukar jag få när jag är stressad. Min överläpp är fylld av småblåsor, som gör jätteont.

Ja, allt kan nog inte vara guld och gröna skogar. Kanske man bara måste få lite som trilskas innan lugnet sätter in nästa vecka?

Idag ska min mamma komma och hämta mig och William, för att sedan gå på stan, där vi bland annat ska på Forex och växla till euro.


Ha nu en fortsatt fin dag, för det ska vi ha!   


Kramar!

_________
____
_



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards