henbacka

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av henbacka - 13 juli 2015 20:09

Go'kväll!


Idag har solen strålat för fullt och det har varit ganska varmt ute. Kring 20 plusgrader tror jag. Kollade aldrig på termometern.
Just nu efter åtta på kvällen, så ser det molnigt ut på himlen och det ser ut att bli regn.

 

William och Ante har just kommit hem från en fisketur med Williams kompis. De var upp till Indalsälven och fiskade.

 

Då jag lägger upp bilden här utan kompisens föräldrars vetskap, så gör jag kompisens ansikte lite anonymt här, med hjälp av blurrande och stjärnor.

William fick en fisk. Det var han som fick upp den största firren :-)

 

Han var lite mallig när han kom hem med fisken  


Själv tycker jag det är rätt skönt när det är alldeles tyst här hemma, så jag avstår gärna från en del aktiviteter. Ante och Willemannen är väl lite mer rastlösa än mig om det inte händer något.

Jag har diskat och pysslat på. Har gjort några nya smycken mm.

Här är ett urplock av de senast gjorda smyckena:

       


Vet ni, jag har ju glömt att uppdatera mitt lackande. -Katastrofo!!!  

Jag lackade mina naglar i torsdags med OPI Can't Find My Czechbook

 

Jag fotade idag och då har lacket suttit på några dagar.

OPI Can't Find My Czechbook är ett dämpat turkosblått lack med lite grön ton.

Känns som en trygg och behaglig färg, inte alls så skrikig, som vissa andra turkosblå färger.

Lacket var lättapplicerat och torkade snabbt. Jag har 2 lager lack på.

Detta lacket har jag haft i något år och detta är tredje gången jag använder det, så det betyder att jag gillarrt!

Snart åker vi till Gävle och Furuvik...-det ska bli himla roligt!

Måtte vädret bli bättre än SMHI har förutspått!!!


Tjingeling!
____________
_____
_

Av henbacka - 13 juli 2015 01:52

Söndagen var lugn här hemma. Jag gjorde i alla fall inte många knop.

Ante klippte gräsmattan, hämtade släpvagnen han hade beställt och grejade med lite annat. William följde med kompisar och gick både tarsan-stigen och björn-stigen på Södra berget, därefter var han ute med kompisar hela dagen. För mig var i alla fall söndagen en mosig och trög dag och jag var mest inomhus och "polymasade".


Jag skickade något vinnarmail, för de fyra auktionerna jag sålt på Tradera. Jag har "pärlat" lite och kollat igenom gamla foton mm.


Jag hittade ett foto från 2005 på mig och min vän från förr som gick bort i cancer i måndags.

 

Det blir inte så bra att fota fotografier i skymning ser jag nu, men det är en rätt fin bild på oss två, där man ser Sidsjöbacken i bakgrunden.

Jag pratade med henne i telefon tre veckor innan hon gick över till andra sidan och då sa hon att hon skulle minsann inte dö inte. Hon skulle på SPA och grejer hon. Skojade och skrattade åt tokigheter från förr gjorde hon också, Jag trodde då inte att det var så illa som det visade sig och jag trodde tid fanns. Vi avslutade samtalet med att jag sa jag skulle ringa henne för att hälsa på henne framöver...hmmm...framöver? -Ja se hur det gick :-( 

Hade jag ändå vetat hur illa det var, så skulle jag ha skyndat mer.

De senaste åren umgicks vi inte. Vi hade väl glidit ifrån varandra, men vi hade kontakt då och då via facebook och mail.

Min vackra, förstående, intensiva och spralliga vän blev bara 41 år. Det gör riktigt ont i hjärtat!

Hon togs ifrån oss alldeles för tidigt!
Vila i frid Alex!  


Sov Gott!



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards