henbacka

Alla inlägg under maj 2015

Av henbacka - 12 maj 2015 21:43

Hallihallå bloggen!

Ja tänk att det nu har passerat 132 dagar på detta år!

-Vart tar tiden vägen???!!!???        

Idag har har jag varit till vår polisstation och hämtat ut mitt nya pass. Vilken lättnad det var igår när jag fick ett sms om att det var klart! Tänk att vi gör så här i år igen. Förra året var det Ante som var ute alldeles i sista stund med att skaffa sitt pass, typ en vecka före avresa, liksom jag gjorde nu. När man räknar på 5 vardagar, som det ska ta att få sitt pass, så är det verkligen på marginalen med tanke på att vi åker till Turkiet nu till helgen.
Sicka dårar va? Vi gillar liksom att leva "farligt"  


När jag hade hämtat ut mitt pass, så tog jag en tur på stan och shoppade en strand-tunika och bikini, för den jag hade förra sommaren har nog gjort sitt.

Vädret har varit mycket varierande idag. När jag var på stan sken solen för fullt och det kändes verkligen som en underbar sommardag. Sedan efter vi hade ätit middag här hemma blev himlen alldeles svart. Ante frågade om jag skulle henka med ut på en prommis, men jag sa att det blir nog regn, därför hoppar jag över det.
-Äsch, Jag ska berätta för dig att människor smälter inte av lite regn, svarade Ante.
Ante och William gick därför ut själva på en prommis och när de hade kommit en bit, så började regnet att riktigt ösa ned. Det var länge sedan det regnade så där kraftigt.

Jag kunde inte hålla mig ifrån att ringa till honom och fråga om de hade börjat smälta där ute i störtregnet.
Hehe...ja, visst är jag en retsticka?   
 

hehe...han såg lagom nöjd ut när han kom hem *skratt*

På återseende!
_______________
_________
__

Av henbacka - 10 maj 2015 19:35

Tjenixen!

Ja då har även den andra helgen här i maj månad passerat. -Swosch, sa det bara och sedan var den över!  


Igår hade vi rätt fint väder här i Österro, men idag har det regnat hela dagen.
 

Ante och William tog en prommis till skogen ändå, trots regn. Sedan blev det lite inomhuspyssel:

 

Det blev lite legobygge och vikning av pappers-flygplan, som willemannen fick i försenad födelsedagspresent igår av goda vänner till oss, som kom och hälsa på.


Det har varit en rätt lugn och skön helg i allmänhet.

Igår kväll hade vi igelkottar på tomten igen. Vart annat år riktigt vimlar det av de små söta liven här i Österro. I fjol såg vi bara någon enstaka, men året innan så var det jätte-många och då blir det nog många i år igen...hoppas jag! Man blir glad av dem! Det känns som ett tecken av lycka när de kommer. Knepigt faktiskt! Likaså när man får chansen att se rådjur riktigt nära, så får jag samma lyckokänsla, som att de kommer med bud om lycka :-)

Här fotar William kottarna, när de två hanarna gjorde upp om honan igår:
 
De puttades, knuffades och grymtade. Hehe...ja, de lät nästan som grisar  

Tänka sig vad orädda de är? William var så nära dem, men ändå verkade inte sötnosarna bry sig.

Ja men då så:

Ha en fin vår-vecka! 
_________
___

_

Av henbacka - 7 maj 2015 08:18

Hallå bloggen och ni som läser!


Idag vaknade jag tidigt och kunde inte somna om, för nu har vi massor och tänka på här hemma.

Vi bokade en resa till Turkiet Alanya Incekum igår kväll, så där "hastigt och lustigt". Redan om en och en halv vecka bär det av.
Googlade fram bilder av hotellet vi ska bo på:
       

Visst ser det väl härligt ut! Blir nästan kär i bilderna bara...Riktigt lööövliiii!  



Det blir nu fjärde gången jag åker till Turkiet och för William och Ante blir det tredje gången.

-Ja, vi gillar Turkiet helt enkelt  


I fjol i juni var vi till Alanya/Konakli hela familjen och året innan var vi till Bodrum.

Här är några bilder från juni i fjol, då vi var i Konakli:
           

Ja åh, vad härligt det var!!!
Längtar nu!!!

Tjingeling på er!
________________
________
_

 

Av henbacka - 3 maj 2015 23:51

Hola amigos!

Så var även denna första helg i maj till ända!
Det har varit en fin dag idag, med sol och "kalas".

Vi var till våra vänner som vi var hos på Valborgsmässoaftonen, för frun i familjen firades i förskott idag. Hennes egentliga födelsedag är imorgon och då fyller hon 41 år. Dock ser hon oförskämt fräsch ut för sin ålder och ser ut att vara max 31 år.
Hennes mor, mormor, styvfar, styvfarmor, brorsdotter m.fl var där, så jag kunde inte direkt plocka fram kameran och fota. Men foto från vår varma, våriga och fina söndagskväll kan jag bjuda på:
 


Jag kan även bjuda på en bild på mina nylackade naglar  
 

"OPI My Private Jet" heter lacket.

Ett grå-brunaktigt svart lack med massor med finmalet prismatiskt glitter. Dock syns det prismatiska glittret bäst i direkt solljus.
Bra och lättmålad formula. Två lager lack täcker bra och det har normal torktid.


I Like it...a lot!!!

Ha en fin kommande vecka!
_________________________
______________
____

 

Av henbacka - 2 maj 2015 15:04

Halloj!

Nu har jag inte skrivit något i bloggen sedan i tisdags, så nu är det på tiden att jag kikar in här!  


Ja nu är maj månad här, så nu är det i alla fall vår! Härligt!
Dock är denna lördag gråmulen med duggregn, så William och en kompis till honom kikar på "Dumma mig", den första filmen. Typiskt inne-väder och film-väder. Det är bara ca 10 plusgrader ute.

Valborgsmässoaftonen firade vi hos vänner som bjöd på god mat och dessert. Det var totalt 6 vuxna och tre barn som sammanstrålade. Vi gick iväg en sväng och kikade på deras lilla lokala majbrasa, mysigt...men attans så kallt det var ute!
Vi spelade sällskapsspel och surrade långt in på småtimmarna, sedan sov vi över där och gick hem tidigt i ottan.

  
Jättetrevligt hade vi!

Det var lite om vår Valborg. Hoppas ni som läser också hade ett fint välkomnande av våren!

Tjingeling!
____________
_______
_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards