henbacka

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Om tråkigt väder och begravning av husdjur mm.

Av henbacka - 29 maj 2015 10:50

Hej!


Här i Sundsvall öser regnet ned just nu i skrivandes stund och det är ca 12 plusgrader ute.

När ska sommaren och dess värme komma till oss???


Ok...jag har fått sol hela förra veckan, men för den skulle vill jag ju att den underbara svenska sommaren ska träda in. Allt blir ju så mycket roligare då!

Värdet påverkar i alla fall min sinnesstämning väldigt mycket.


Gårdagen var inte så rolig i mitt huvud där de negativa tankarna tog över nästan helt och fullt. Tarzanstigen som även jag för en gångs skull kunde gå i förrgår, slet otroligt mycket på min skrotkropp. Träningsvärk som heter duga...-ja, den kan man ta, men att ryggen blir helt kajko efter sådana äventyr är mindre roligt.

Nä, nu struntar jag i att fördjupa mig mer i mina svarta tankar och alla krämpor! Jag har märkt det att när jag "skriver av mig" av dessa negativiteter så "matar" jag det negativa tänket och då tar det över fullt ut. Bättre att fokusera på sådant som är roligt!


Men då så...Vad är det som har hänt just nu som är roligt då?

Hmmm...ja där får man klura ordentligt, ty det är inte så mycket som är roligt just nu. Fast å andra sidan, så ska man vara glad för att ytterligare tråkigheter inte inträffar. Sådant man inte tänker på när man är upp i sin egen vardagliga lunk.

Idag, i regnet...väljer jag att vara glad över att det är fredag och helg...och att familjen är samlad och att vi ska fira våra mödrar, som turligt nog är friska och är med oss än idag!


Någon som inte är med oss idag är Lilltass, vår dvärghamster, som lämnade oss redan i februari. Vi begravde honom på vår tomt igår:

 

Han har legat i vår frys sedan slutet på februari, ty det gick inte att gräva i marken då.

R.I.P Tassitassi! 

Han var så fin och snäll den lille tussen!


William kanske se smutsig ut i ansiktet på bilderna? MEN det är för att de hade ansiktsmålning på skolan igår och William valde att få en fladdermus målad i ansiktet. SÅ vi är inte så skit-aktig som det ser ut...hehe!


Ja men då så:

Nu välkomnar vi den sista helgen i maj månad!


Trevlig helg alles!
_______________
______
_


 
 
vågliga jag

vågliga jag

30 maj 2015 22:17

Jag minns mitt barndomshem. Bakom huset hade vi till sist en djurkyrkogård. Vi hade som mest 60 kaniner och alla begravdes där tillsammans med en och annan katt. Idag är gravstenarna bort och det växer bok där nu. Var bara ett minne som kom upp när jag läste ditt inlägg.

http://www.utmana.bloggo.nu

henbacka

31 maj 2015 01:06

Oj...60 kaniner?
Hihi...lär väl sluta så här hos oss också. Typ 60 hamstrar :-)
Än så länge ligger bara Lilltass och Katten Julia begraven på vår tomt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards