henbacka

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av henbacka - 14 maj 2015 01:14

Halloj!

Detta inlägg blir daterat på själva Kristi himmelfärds dag, men då jag inte har lagt mig ännu så är det fortfarande onsdag för mig.
Ante och jag har kikat på 2 avsnitt av "Dexter" tills nu, som vi ser på via Netflix. Vi fastnade aldrig för den serien när den visades på vanlig tv, men nu är vi galet fast i den serien...

"Sent ska syndaren vakna"  


Denna onsdag före röd dag/Kristi Himmel, har innehållit lite förberedelser för packning inför Turkiet-resan. Förberedelser i form av provning av fjolårets sommarkläder. Vilka kan jag fortfarande ha och vilka kan jag inte ha?

Jag gick ju ned en del i vikt förra sommaren, ca 7 kilo, men de har jag ju i stort sett gått upp igen. Turligt nog kunde jag ha nästan alla kläder ändå! *puuuh* Jag slipper spendera en massa slantar på ny sommargarderob, SKÖNT!


Jisses vad provning av kläder är jobbigt för en skruttig rygg och axlar! -Ja, jag var bara tvungen att gnälla lite över det. Känns nu i kroppen vill jag lova! Kan ju även vara det att jag försöker komma ned i dos när det gäller mina mediciner. Jag försöker trappa ned ytterligare när det gäller mina starka värktabletter, då det inte är bra för kroppen att äta dessa narkotikaklassade mediciner hur länge som helst och bara nedtrappning ger ju ökad smärta.

Japp...nog om det mindre roliga!

NU till det roliga:
William gick hem direkt efter skolan idag och nu är han ledig i totalt 11 dagar. Det var en lycklig och avslappnad liten kille som kom hem idag. Han sa att det var som "fredag" idag och tyckte därför att han skulle få lov att ta en glass. Hihi...ja han är inte så dum att han inte försöker. MEN nix-pix, icke! Det är bara på helgerna man får ta glass var jag snabb med att påpeka. Istället så umgicks vi med alla tre hamstrarna i omgångar.
Här är de allihopa från idag:
 
Längst ned till höger i kollaget ovan, ligger William och ser på tv, med Peppe, vår guldhamster på magen. Peppe sitter där och käkar vetegroddar, som han gillar skarpt. Det är roligt att vi har hittat något han verkligen gillar! Han gillar ju inte mjölmask som dvärghamstrarna gillar. De har väldigt olika smak när det gäller vad som är gott.

Personligen förstår jag märkligt nog Peppes smak bäst *skratt*
Känsliga läsare varnas! Hahaha...det borde jag nog ha skrivit innan jag skrev om mjölmasken?!?    

Nä nu du bloggen och du som läser, så ska jag också natta, ty klockan är tjugo i två på natten.

Må Gott!
___________
_____
_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards