henbacka

Alla inlägg den 24 april 2015

Av henbacka - 24 april 2015 13:27

Hej!

Jag är riktigt mosig idag!

Känner inte för att uträtta några tråkiga sysslor alls här hemma. Blåsten håller i sig ute, dock lite mildare med blåsten idag.

Just nu vid halv två tiden på eftermiddagen visar termometern 6,8 plusgrader, men det känns kallare pga blåsten.


Jag har nyss suttit och kollat på en massa youtube-klipp från talangtävlingar. Klipp som Britain's got talent, X-factor och Voice of Holland etc. Tänk så mycket duktiga människor det finns!
En tanke som slår mig är, hur viktigt det är med erkännande/bekräftelse för oss människor. Att få höra att vi är bra! Att höra jubel, applåder eller bara en liten positiv kommentar.


Om man har ett jobb och känner att man verkligen uträttar något bra, är det också en liten bekräftelse. Det är oftast något man inte tänker på, när man väl är upp i det. Jag som inte är där tänker på det...ofta.

Jag saknar att känna mig behövd och att jag gör någon slags nytta. Istället går jag hemma med värk i olika slags intensitet. Ibland mer, ibland mindre. Vad duger jag till...vad kan jag uträtta?

Något måste jag väl kunna göra?


Mitt liv har sett ut så här i många år. Är jag helt oduglig????
Jag vill också känna att jag är bra! Precis som alla andra människor...jag är inget undantag!


  
Guldstjärnan här ovanför är till William från hans fröken  


-Ja som sagt, människor behöver bekräftelse!
Så tänk gärna på att framhäva något bra hos dem i din omgivning! En liten positiv och ärligt menad kommentar kan ge så mycket!



Kram och Trevlig Helg!
___________
______
_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards