henbacka

Alla inlägg den 17 april 2015

Av henbacka - 17 april 2015 16:16

Halloj och go' fredag på er!  


Ja, en del ska säkert skåla i någon alkoholhaltig dryck här ikväll eller imorgon. Inte jag dock... jag skålar i läsk här i helgen, då jag ska vara ensam med willemannen. Ante ska till Söråker imorgon med jobbet. Vårmöte, middag och festligheter står på agendan. De ska sova över där, då det kan vara lite svårt att ta sig därifrån på natten. Vi får se vad jag och William hittar på då?


Idag skiner solen och all snö är borta här i Österro. Det har varit ca 10,5 plusgrader ute idag.

Här kommer William hem från skolan vid 13.45-tiden:

 

William gick direkt ned till Peppe, hans nya guldhamster, som bor i willemannens lekrum på nedervåningen.

Jag lyckades fota Peppe för en gångs skull, när han käkar på en stor äppelskiva.

 

Han är inte lätt att fota, ty han är fortfarande väldigt skygg. Han har ju bara varit hos oss en vecka nu, så man kan väl inte begära att han ska vara tam vid det här laget? Dock blev bilden lite pixlig då det var så mörkt.

Det gick fortare för dvärghamstrarna att känna sig hemma hos oss, än vad det verkar gå för guldisen.


Jag har lackat naglarna med China Glaze Blue Year's Eve.

   

Hehe...det är långt ifrån jul och nyår nu, men jag kände nu för ett blått lack.

"China Glaze Blue Year's Eve" är ett djupt Kornblått skimrande lack, fylld med mikro-små glassflecks i lite ljusare blå färg än basen.
Lacket är nästan lite duo-kromatisk, då det skiftar från ljusblått till mörkt kornblått/lila.
Det är väldigt svårt att fånga på den rätta färgen på bild...men detta får duga :-)
Jag har 3 lager, för helt täckande resultat.
Formlulan var rinnig och därför rann det ner i nagelbanden...samt hamnade lite här och där.
-Jag skyller på det  

Lacket var lite mer långtidstorkat än jag är van vid, men helt ok när man har snabbtorkat över lack över, som
snabbar på torktiden.


Trevlig Helg!
______________
______
_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards