henbacka

Alla inlägg den 11 april 2015

Av henbacka - 11 april 2015 22:27

Halloj!


Idag har solen strålat för fulla muggar. En perfekt vår-dag!!!

Vi har en liten stor-kille som har haft sitt 8-års-firande del 1 idag.

Det var farmor, farfar, mormor och offa som kom hit och firande willemannen, som egentligen fyller år imorgon. I paketen han fick var det massvis med lego, en hård plånbok fylld med slantar och en Kick-bike (spark-cykel).


Senare efter middagen kom jag på att vi hade glömt ballongerna idag och frågade William om han ville ha det ändå, trots att barnkalaset imorgon är på Drakborgen...och självklart ville han ju ha ballonger ändå! Så då tog vi en tur till den lokala Coop-butiken.

Jag och Ante promenerade och William åkte på sin nya sparkcykel som han fick idag. Han är jättenöjd med den, då den rullar smidigt och snabbt.

 

Ja, tänk att man glömde ballongerna?!?! Har inte hänt förut, men det har varit så mycket planerande och hyschande just med den lilla guldhamstern...

-SÅ, ja...den mänskliga faktorn skyller jag på  


Imorgon kör vi igång 8-års-firande del 2 redan på morgonen med sång, fika och paket och...

-DÅÅÅÅ...ska han äntligen få den efterlängtade guldisen!         


Nattinatt!
______________
____
_

Av henbacka - 11 april 2015 01:38

-Ja, jag bara måste skriva ett till inlägg här inatt!

Det har varit riktigt varmt ute idag, William var hos farmor och farfar hela dagen och de hade kubb-spels-premiär ute hos dem.

Det är ett riktigt vår-tecken det!  


Jag har lackat om mina naglar med en färg som passar nu när det är vår: "essie VAN D'GO"
 

Så fin och mjuk färg, eller hur? Riktigt tjejig, tycker jag.

VAN D´GO är ett ljust persiko-rosa kräm lack. I vissa ljus ser det pastelligt ut och i vissa ljus lite neonigt.

Det torkade snabbt och var lätt-applicerat. Två lager räcker för full täckning.

Jag gillar detta lacket jättemycket...men sedan är jag ju väldigt förtjust i persiko-färger också   


Imorgon/lördag kommer farmor, farfar, mormor och offa hit och gratulerar William. Själva barnkalaset ska han ha på Drakborgen på söndag.
William har bakat tårta till imorgon här under fredagkvällen:
Det ska på färgglada "nonstop-godisar" imorgon också, men det får bli imorgon innan den serveras, ty de färgar grädden runt om.

-Ja men då så, då har jag stillat skriv-klådan litegrann...så nu är jag nöjd!   


Vinkivink!  
______________
_______
_

 


Av henbacka - 11 april 2015 00:50

Shalom!


Idag, alltså fredag (då jag inte gått och lagt mig än :-) ) var Ante och köpte Guldhamstern, som William ska få på söndag, när han fyller åtta år.

Jösses sicken sötnos han är den lilla guldisen!!! Han är rödbrun och har jättespetsiga öron. Han ser faktist ut som en ekorre utan svans. Man vill liksom bara pussa och knostra om gullisen, men vi har inte tagit på honom ännu. Man ska ju vänta några dagar så de hinner vänja sig med den nya buren och miljön innan man tar i dem.

Just nu står han nere i vårt förråd och jag kan höra honom springa i hjulet just nu.

-Måtte han vara lugn på dagen imorgon, så willemannen inte hör honom. Det ska ju bli en överraskning på söndagsmorgonen.

Jag fotade buren nere i förrådet förut idag, men den lilla guldisen har försvunnit in i huset, så han syns inte på bild.

  

Jag hoppas att han kommer att trivas hos oss!

Tre hamstrar och tre burar att hålla rent i...-Ja, vi kommer nog vara rätt sysselsatta misstänker jag  

Gallerburen är jag dock inte riktigt förtjust i, men den får duga till en början. Vi får se vad willemannen tycker? Jag har hittat en sida på nätet som säljer fräna burar och tillbehör. Petworld.se heter den. Någon som läser min blogg som har någon erfarenhet av den sidan...eller kanske någon annan bra sida med grejer för hamstrar?

Tips mottages tacksamt!


Bye!
_______
___
_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards