henbacka

Alla inlägg den 8 april 2015

Av henbacka - 8 april 2015 13:37

Jösses Herkules, vad det blåser idag!!!

Jag blir nästan rädd när jag hör hur det knakar och sprakar i hela huset när vinden sliter tag i det.
Dock är det kanske ett måste, för att den lilla snön som är kvar ska försvinna överallt?
Det är kring 10 plusgrader ute och solen skiner till och från.

  

-Ja snart är all snö borta...gött de!!!

Ante ringde för en stund sedan och sa att han hade köpt en hamster-bur på Arken, en djuraffär som ligger ute i Birsta här i Sundsvall.

Vad bra att den nu är inköpt! Då ska vi bara inhandla guldhamstern på fredag och därefter gömma undan hamster och bur i vårt förråd, tills på söndag då William fyller hela åtta år. Vad glad den store killen ska bli!!!

Måste ändå klaga lite på Arkens utbud vad gäller hamster-burar. De som är störst i stan har inte alls många burar att välja mellan, så det blev en klassisk gallerbur vi fick köpa. Det är ju roligare med dessa burar som man kan bygga på eftersom med tunnlar/rör och rum. Undra vart sådana burar kan finnas? Nätet?



Igår kväll såg vi färdigt på serien "Better Call Saul" på Netflix, ialla fall det man kan se än så länge. (10 avsnitt)
Karaktären Saul Goodman/Slippin Jimmy är ju överlägsen att ta sig ur kniviga situationer (som han dessutom konstigt nog, alltid ser till att han hamnar i) med sitt yviga munläder.
Han är nog för smart för sitt eget bästa 

"Better call saul" är en serie som bygger vidare på serien "Breaking Bad". Om Saul Goodman från den sistnämnda serien, om tiden innan han tog åt sig sitt alter ego som "Saul Goodman". Karaktären heter egentligen James McGill/"Slippin' Jimmy".

  Det är en tragikomisk serie, liksom Breaking Bad...eller svart komedi heter det nog?

Måtte det komma en till säsong av "Better Call Saul"!!!
Serien rekommenderas FET-HETT av mig!!!  

Dock måste man nog ha sett serien "Breaking Bad" innan för att uppskatta seriens karaktär rätt!


Ha en fortsatt fin dag!
_____________________
________
_
 

Av henbacka - 8 april 2015 00:25


God afton/natt!

Tänk er...dag 98!?!?
Jisses, snart har det redan passerat 100 dagar av år 2015 och jag har inte ens vant mig vid att skriva 2015 än  

Jag har inte bloggat på några dagar nu, så jag tänkte uppdatera lite här.

I söndags, dvs påskdagen hade vi besök av Williams farmor, farfar och faster. Vi åt Williams favorit-rätt: Bondsoppa med strimlat bacon.
-Sicken påsk-mat va? Hehe...nä, det är ingen påsk-mat, men willemannen fick bestämma mat denna gång.
Då man lagar mat, så glömmer man att fota. Därför har jag inga bilder att visa från påsk-dagen.
Jag fotade blombuketten vi fick iallafall...det gjorde jag dagen efter:
 

Vilken härlig påsk-färg det var på dem, eller hur!

Det har annars inte hänt så mycket de senaste dagarna.

Ante och William var iväg och badade på ett fullsatt "Himlabadet" idag på förmiddagen. De var där fyra timmar, men fick åka hem för att William fick ont i magen. Vette sjutton vad det var? Det gick över rätt snabbt efter det att de kom hem...skönt nog! Dock hann jag googla på både tarmvred och blintarmsinflammation innan magsmärtan gick över. Märkligt att man alltid tänker det värsta? Nä, när det gäller ens barn så är det bäst att ta det säkra framför det osäkra, tycker jag.


Däremot har något har hänt med mig?
Jag har alltid de senaste 20 åren varit "besatt"  av något intresse. Det har varit allt i från träning, smyckestillverkning, kort-tillverkning, till parfymer, hudkrämer och serum etc. Jag har shoppat som en galning de senaste åren, men faktiskt...nu, detta år har jag inte shoppat som en galning. ---STRANGE, riktigt strange känns det faktist!!! Börjar jag bli "frisk" nu tro? Tidigare har det alltid blivit för mycket av allt, men inte nu. Det känns tomt inombords måste jag säga...att mitt fokus inte vilar på något speciellt. Utan jag bara är och följer med i tillvaron liksom...men det känns som att jag väntar på något?

-Äsch, detta var svårare att förklara, än jag trodde. Därför lämnar jag detta, med att visa ett litet sparsamt köp jag har gjort den senaste tiden:

 

Jag fyndade dessa nya och handvirkade tofflor på Tradera för 40 riksdaler.

Ante utbrister när han ser dem: "Vad f*n är det där???" Haha...han tycker de är anskrämliga  

Jag tycker i alla fall att de är tok-söta och jättemysiga!
Smaken är som baken...delad!    


Nu ska jag natta här!

Natti-Kramar!
____________
____
_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards