henbacka

Alla inlägg den 4 april 2015

Av henbacka - 4 april 2015 14:20


Halloj!

Idag är det rätt varmt ute. Drygt 7 plusgrader, men väldigt molnigt. Solen lyckas dock tränga fram då och då.


Imorse när William vaknade så låg det som vanligt ett påskägg under kudden, som påsk-tuppen, eller var det påsk-haren, hade lämnat inatt. Precis som varje påskaftons-morgon.
Det var även ett litet paket där med en liten grej. Det var lego att bygga i det lilla paketet. William byggde ihop det direkt på morgonen.
En eskimå på skoter blev det  

Påsk-tuppen var till mig också varje natt till påsk-afton när jag var liten. Jag är fortfarande vid 42-års-ålder barnsligt förtjust i godis, så jag förstår inte varför han slutade med att komma med påsk-ägg till mig ? *skratt*
 

...tuppen kanske tycker att jag inte bör äta godis och tänka mer på vikten istället? 

Nu när påsken är över, tänker jag börja tänka på vad jag stoppar i mig. Det är ju snart dags för årstiden där man är mer lättklädd och då går det inte dölja fettmassorna i massa bylsiga kläder.

William har som ni ser på kollaget ovan, byggt ett till hus till hamstarna. Det var detta hus Ante och William höll på att bygga igår kväll, som jag skrev om.
I huset finns tre rum, stora fönster och en fast matskål...kvadrat vet jag inte? 

Ha en fortsatt fin påsk-afton!
_____________________
______
_

  

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards