henbacka

Alla inlägg den 2 april 2015

Av henbacka - 2 april 2015 13:09


Go´dagens!

...och Glad Påsk!   

Idag är det skärtorsdag. Himlen är molnig, men solen kikar fram titt som tätt och det är ca 8 plusgrader ute.
Hoppas det håller i sig så här under påsk-helgen!

Ante skrev mail till mig förut och sa att vänner till oss hade frågat om vi ville åka till Hassela och åka sidor, bada och bo på hotell. Önskar jag kunde svara ja på det, men rygg-eländet bråkar mer än vanligt nu. Dessutom kostar det en massa slantar som jag inte tycker att jag har. William fyller år nästa helg och då kommer det ju också gå en massa slantar.
-Nä Hassela får vänta till nästa vintersäsong!

Ibland funderar jag om livet skulle vara roligare om jag inte var så ansvarsfull och om jag levde mer för dagen? Att strunta i vad som kan hända om jag levde ekonomiskt våghalsigt.
Jag har aldrig haft en betalningsanmärkelse och har alltid varit noga med att betala räkningar i tid.

Människor som lever över sina tillgångar, som de man ser på programmet "Lyxfällan", de har ju roligt i alla fall, även om de sätter sig i sådana hemska stressande ekonomiska knipor. De utnyttjar ju livet och dess resurser till fullo. Man vet aldrig när livet tar slut och när man tänker så, kanske det är rätt sätt att leva...eller....hmmm...ja, förr eller senare blir det nog tok-jobbigt??? Men omständigheterna är ju snällare mot vissa människor, så pass att de alltid klarar sig med att hjälp kommer från väntat eller oväntat håll. Sådana omständigheter kommer inte till mig, inte än i alla fall på 42 år...
...så jag fortsätter att vara ur-tråkiga och ansvarsfulla jag ett tag till -Det är tryggast så! 

Tillbaka till påsken. Igår kväll påsk-pyntade vi lite grann:    
Vi har inte så mycket påskpynt faktiskt, men det räcker gott och väl med några kycklingar, harar och ägg i vardagsrummet och påsk-riset i köket, tycker jag.
Det blir bara jobbigare när allt ska plockas bort till veckan, om man hade mer.

-Se där...nu är jag där igen...detta framförhållningstänkande som hämmar allt det roliga som kan vara i livet!?!?

Hmmm...ja, jag vet inte...kanske jag borde testa ett annat sätt att tänka? Livet kanske skulle bli roligare? Det är inte säkert att detta trygga tankesätt jag har haft i drygt 40 år tar mig någon stans och ger mig något i livet?

Det låter som att jag är missnöjd kanske, men det är jag inte. Funderar bara på hur allt skulle vara OM ..? 


Påsk-Kramen!
_______________
_______
_

 


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards