henbacka

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av henbacka - 24 mars 2015 13:56


Ja, dag 83 på detta år. Om 8 dagar har vi kommit en fjärdedel in på år 2015, alltså en förbrukad fjärdedel.

-Jisses vad har man gjort av den tiden då? Får ångest när jag tänker så. Tiden får man ju aldrig tillbaka.

Jag skrev inget här igår, men det hände inget speciellt då förutom utvecklingssamtal för William på skolan. Han sköter sig bra där och lär sig som han ska. Dock måste han träna lite mer på en del saker.

Det som är lite smålustigt är att han verkar ha samma problem som jag hade i första klass, dvs lite svårare med att skriva med gemener. Det var bara versaler jag gillade och de "nya" små bokstäverna man skulle lära in, var urtråkiga, då jag tyckte jag redan behärskade alfabetet.

Det var ju så onödigt liksom  
Man blir så stolt när man går på utvecklingssamtal, då man får höra vad han lärt sig och vilka framsteg vår lille kille gör!
I övrigt hände inte så mycket igår.

Idag skiner solen och det är ca 5,5 plusgrader ute. Blåsten är hård, så det känns kallare än vad det är.
Jag vaknade med att jag låg på rygg i morse. -NEEEJ, tänkte jag genast. Det innebär att jag kommer att ha gräsligt ont i ryggen hela dagen idag...och faktiskt det har jag. Inga tabletter har bitit ännu och det hugger till i ländryggen för varje steg jag tar.
Tänk om man ändå kunde binda fast sig själv under natten, så man bara låg på sidan. Det funkar bäst för min skrotiga rygg, har jag märkt.

Vad hittar man på när man har ont i ryggen då? Jo, faktiskt så kan man pärla lite. I alla fall lite enklare smycken som man kan stå när man gör.
Jag gjorde ett litet enkelt armband till William och när jag ändå var igång gjorde jag ett färglatt armband av en salig blandning av pärlor, som jag hade i en burk för överblivna rest-pärlor.
  
 

Jag tycker detta färglada "hur-som-helst"-armband blev riktigt fint och roligt faktiskt!

Ha en fortsatt fin dag!
_____________________
_______
_

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards