henbacka

Alla inlägg den 21 mars 2015

Av henbacka - 21 mars 2015 23:38


Här hemma har vi haft en lugn lördag.
William och Ante var iväg en sväng förut till Birsta och köpte en present till Williams kompis som har kalas imorgon. Sedan har vi bara varit hemma och tagit det lugnt.
Det har varit ca två plusgrader ute idag. Rätt så kyligt, men än så länge hade vädersnubbarna fel...ingen snö har kommit än!

Inte blev jag någon miljonär på Lotto idag heller, dock hade jag inte väntat mig det heller.
Kanske det är just därför jag aldrig blir miljonär, för att jag inte tror på det?
Jag spelar på lotto nästan varje onsdag och lördag...men vinner aldrig. Kanske för att jag inte kan se det framför mig?
Om jag visualiserar och tänker mig att jag verkligen blir miljonär, så kanske det blir så?
"Goda tankar ger dig lycka"


 

Nä, lycka handlar om så mycket mer än pengar, eller hur?
Dock skulle pengar hjälpa till att våga göra val här i livet, i alla fall för min egen del.

Jag skulle våga göra ett försök till att sätta mig i skolbänken igen, utan rädslor att förlora ekonomiskt om min kropp inte pallar. Att ha ett "skyddsnät" som fångar upp.
Så skönt det vore att inte vara rädd...att våga!!!

Goda tankar ger dig lycka, handlar dock inte om att drömma om saker man inte har. Utan att se allt från ett ljust perspektiv. Allt är och händer av en anledning och man ska hitta gott i allt, dvs se det stora i det "lilla" och vara glad för det man har.

Jag är glad för att jag är den jag är, för dem jag har omkring mig och för att jag är här och nu. -Det är lycka!
Vad annars är lycka?      


Ha en fortsatt fin helg!

_____________________
_________
_

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards