henbacka

Alla inlägg den 18 mars 2015

Av henbacka - 18 mars 2015 13:01


Oj, vad jag sov länge idag!
Ända till 12.15...skandal, må jag säga!!!
Ja jag är utvilad nu i alla fall och redo att möta dagen. 

Vaknade nog på en bättre sida idag än igår...det känns så nu i alla fall. Gårdagen var ju full av grubblerier.
Det enda jag grubblar över nu, är om jag ska sälja eller inte sälja?
    
Ja, jag har fotat dessa två helt nya och inplastade varor från Yves Rocher, men sedan tar det stopp. Ska jag sälja dem eller ska jag för en gångs skull behålla och prova själv? Jag är ju nyfiken på dessa, men samtidigt har jag redan produkter som jag använder regelbundet och är nöjd med. Det är väl dumt då att bryta förpackningen på dessa...eller?
Ja ja...värre grubblerier har man ju haft  
 
Idag är det kring 5 plusgrader ute, men ingen sol. Det skulle visst komma snö till helgen.
Nitzan Cohen, meteorolog vid Foreca. Säger enligt ST att:
"Snart blir det vinterväder och kallgrader. – Det blir ett bakslag för våren till helgen"
Redan imorgon torsdag, skulle det börja med en skarp kallfront över hela landet, enligt honom.
Vi får hoppas han har fel! För visst vill vi att våren ska fortsätta?


Hej svejs!

______________
_____
_


Av henbacka - 18 mars 2015 00:54


Hej!

Ja ,det blir det första nattliga inlägget här i denna blogg.
I min förra blogg, skrev jag ofta nattetid.

Dagen, alltså tisdagen, har gått i funderingarnas anda. Jag får hålla mig från att skriva allt jag tänker, men jag kan berätta att det inte är några funderingar som är av den glada varianten, ty jag känner mig sliten, gammal och FUL!

-Ja, skamligt ful känner jag mig till och med!
Jag skulle behöva en total make-over! Byta frisyr, smink, fixa linsbyte så jag slapp glasögonen...e t c.
Men så slås jag av tankar som att: Varför då? Jag är ju ändå så gammal och jag orkar inte piffa med håret och snoffsa till mig varje dag.
Grejen är ju den att jag förfaller! Jag bryr mig inte i den mängd jag borde. Skulle jag ha ett jobb eller gå i skolan, där man träffade folk varje dag...då skulle jag nog bry mig lite mer om mitt yttre. Nu kan jag inte det och värken tär och gör mig sliten. Proppar i mig värktabletter och bara....förfaller...totalt!
Nä, fy! Det är inga muntra tankar jag haft idag!

Nu till något roligare...och den biten får Ante och Wiliam stå för!
De har nämligen varit på Himlabadet hela eftermiddagen idag. Ante tog ledigt från jobbet hela eftermiddagen och for och badade med william. De var där så länge att de till och med käkade middag där.
  
 

Att åka till Himlabadet är nog det roligaste William vet!  

Jag stal dessa bilder från Antes mobiltelefon, ty jag kunde inte närvara och fota själv.

Nu ska jag också sussa, som alla normala redan gör   

God Natt!
____________
____
_

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards