henbacka

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av henbacka - 12 mars 2015 19:34


Tjenixen!

Här har solen strålat för fullt idag och det har varit kring 7,5 plusgrader. Gräsmattorna kommer fram mer och mer och fåglarna sjunger i kapp.
Kan det vara så bra att våren har kommit?
 
Oj vad jag hoppas på att vi slipper mer snö nu!
Så glad jag skulle blir för någon extra sommarmånad!

 
-Japp, riktigt "Happy" skulle jag vara för mer sommar och sol!
Happy blev jag när jag fick hem denna fina connector idag också! 
  
Det får bli något snyggt armband av denna, tror jag.


Mindre glad blir jag av alla tiggare överallt. Det blir fler och fler av dem. Vart man än går så ser man dem.
Det är synd om dem för att de har det så dåligt i deras hemland...MEN ger vi dem pengar, så blir det fler och fler av dem som kommer till Sverige hela tiden för att tigga. Vill vi verkligen ha det så?
Idag när jag skulle posta ett paket och ett brev, så satt en tiggare alldeles nedanför brevlådan och då känns det bra kymigt att lägga brevet på brevlådan. Så istället gick jag in till postombudet och lämnade brevet där istället, ty innehållet var värt en del.
   
Jag ska erkänna att jag har själv gett slantar till dem flera gånger tidigare, men jag har slutat med det nu, då jag blir väldigt illa till mods, när antalet tiggare ökar i rasande fart.

Ni får döma mig om ni vill, men det är så jag känner.

Nu ska jag logga ut härifrån, för jag ska natta willemannen här!

Kramar!
__________
_____
_


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards