henbacka

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av henbacka - 10 mars 2015 14:26


Tjena!

Reklamen på min blogg här skulle kunna vara mycket roligare, tycker jag.
"Bildäck och viktväktarna"?...hmmm...kan det vara så att bloggplatsen väljer den reklamen just åt mig, för att de tycker att "bilringarna" har blitt för många och att jag behöver banta? Pikar de mig tro? Oförskämda, är vad de är! *skratt*
-Nä...jag bara måste komma igång med träning nu!   Tänk att det ska vara så svårt att komma igång?


Idag, den 69:e dagen av detta år  är det mulet ute. Himlen är alldeles grå. Dock är det rätt varmt ändå, ca 7 plusgrader har vi nu här i Österro/Sundsvall.
Vid lunchtid kämpade solen för att tränga sig fram mellan molnen:
  
Men molnen vann, så nu ca 2 timmar senare så kan man inte ens ana solen bakom molnen.

Vad gör man då för att förgylla dagen?
Jo...personligen tycker jag att sinnet lättas upp, när man skapar vackra saker.
Jag gjorde detta vintage-armband med färgad turkos nyss:
 
Jag skapar smycken i väldigt liten skala nu. Förr då gjorde jag massor med grejer och tyckte det var roligt att prova på en massa saker inom smyckestillverkning. Jag stansade smycken, jag pärlade på wire och tråd, gjorde fotosmycken, lädersmycken, formade med metalltråd m m...ja, jag gjorde massor!
Sedan lessnade jag och sålde iväg en massa matrial på Tradera.
Nu tycker jag det är roligt igen, så nu måste jag köpa in nya grejer i liten skala.
Idag fick jag hem lite grejer i brevlådan som jag har beställt. Bland annat detta fina hänge som kommer från pagoni.se:
    
Vi får se vad jag kan skapa för snyggt halsband av det. Jag gillar enkla smycken, så det får väl bli något enkelt svart mockaband med en bit kedja kanske?


Kramar!
_________
____
_

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards